Po zakupie jakiegokolwiek towaru przysługuje Ci prawo do jego zwrotu, nawet jeżeli nie jest uszkodzony. Masz na to 10 dni od dnia zakupu towaru. Wyjątkiem jest sytuacja, w której sklep sprzedający dany towar przed jego sprzedażą przedstawia klientowi wyraźną informację na temat tego, iż w tym sklepie nie są przyjmowanie zwroty towaru.
Chcemy jednak zapoznać Cię z rozwiązaniem sytuacji, w której chciałbyś samodzielnie zwrócić towar, który się zepsuł. W takiej sytuacji, jeśli jest on na gwarancji, to powinieneś przygotować pismo, które wraz z towarem dostarczysz sprzedawcy. Wzór reklamacji opiera się na rzetelnym przedstawieniu sytuacji oraz produktu, który posiada wady. W piśmie reklamacyjnym należy zaznaczyć kiedy zakupiono dany towar, kiedy go zwrócono oraz jakie posiada wady. Warto również napisać o tym, iż posiada się kartę gwarancyjną potwierdzającą prawo do gwarancji oraz zwrotu towaru.
Po przedstawieniu tego typu dokumentu należy odczekać przeważnie kilka dni, w czasie których sprzedawca zatwierdza lub też odrzuca wniosek o zwrot towaru na gwarancji. Pamiętaj, porządnie przygotowane pismo z realnymi uzasadnieniami zwiększa Twoje szanse na jego skuteczność.