Przyjazny prawnik!

Odpowiada na Wasze pytania!

Zwrot towaru

Po zakupie jakiegokolwiek towaru przysługuje Ci prawo do jego zwrotu, nawet jeżeli nie jest uszkodzony. Masz na to 10 dni od dnia zakupu towaru. Wyjątkiem jest sytuacja, w której sklep sprzedający dany towar przed jego sprzedażą przedstawia klientowi wyraźną informację na temat tego, iż w tym sklepie nie są przyjmowanie zwroty towaru.

Chcemy jednak zapoznać Cię z rozwiązaniem sytuacji, w której chciałbyś samodzielnie zwrócić towar, który się zepsuł. W takiej sytuacji, jeśli jest on na gwarancji, to powinieneś przygotować pismo, które wraz z towarem dostarczysz sprzedawcy. Wzór reklamacji opiera się na rzetelnym przedstawieniu sytuacji oraz produktu, który posiada wady. W piśmie reklamacyjnym należy zaznaczyć kiedy zakupiono dany towar, kiedy go zwrócono oraz jakie posiada wady. Warto również napisać o tym, iż posiada się kartę gwarancyjną potwierdzającą prawo do gwarancji oraz zwrotu towaru.

Po przedstawieniu tego typu dokumentu należy odczekać przeważnie kilka dni, w czasie których sprzedawca zatwierdza lub też odrzuca wniosek o zwrot towaru na gwarancji. Pamiętaj, porządnie przygotowane pismo z realnymi uzasadnieniami zwiększa Twoje szanse na jego skuteczność.