Jeśli często robimy zakupy internetowe to z pewnością doceniamy ich prostotę. Nie musimy już całymi godzinami chodzić po centrach handlowych, wszystkie produkty nawet te spożywcze możemy kupować bez wychodzenia z domu. Osoby mające doświadczenie w tej branży doskonale wiedzą jak postępować w razie niezgodności towaru z opisem. Natomiast Ci, którzy dopiero raczkują w tej dziedzinie mają sporo wątpliwości dotyczących takich zakupów.
Przede wszystkim musimy wiedzieć, że jako kupując online mamy takie same a nawet większe prawa niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Po pierwsze kupując w sieci zawsze mamy dziesięć dni na wymianę lub na zwrot zakupionego przedmiotu. Nawet jeżeli sprzedawca nas o tym nie poinformuje lub jeśli nie zgodzi się na taki zwrot to możemy powołać się na stosowne przepisy. Ostatecznym krokiem może być także skierowane sprawy na drogę sądową, ale zanim to zrobimy musimy spróbować załatwić tą sprawę polubownie. Jeśli niezbyt pewnie czujemy się w meandrach przepisów to zawsze możemy poprosić o pomoc Rzecznika Praw Konsumenta.
A co jeśli sprzedawca zgodzi się na wymianę towaru lub na zwrot gotówki? Przede wszystkim musimy uzgodnić warunki na jakich reklamacja zostanie przyjęta. Bardzo często to właśnie kupujący musi ponieść koszt wysyłki towaru z powrotem do sklepu. Poza tym musimy wiedzieć, że jeśli płatności za takie internetowe zakupy dokonaliśmy za pomocą na przykład Paybynet i jeżeli korzystaliśmy z karty kredytowej to pieniądze także zostaną nam zwrócone właśnie na kartę kredytową a nie wprost na konto. Chyba, że co innego uzgodnimy ze sprzedawcą.